A tartalommarketing mint linképítés

Minél több minőségi webtartalom előállítása és megjelentetése nemcsak a direkt marketing és a PR területén hatásos. Természetesen ha egy nagy nézettségű online lapban helyezünk el olyan minőségi tartalmat, amely egy adott termékhez vagy szolgáltatáshoz kötődik, azzal nagyban javíthatjuk az árucikk iránti érdeklődést. A keresőmarketing szemszögéből azonban az ilyen tartalom akkor kap jelentőséget, ha link, szöveges hiperhivatkozás is van benne, s ez az adott aruféleséget forgalmazó cég honlapjára, illetve a megrendelést biztosító weboldalra mutat. Az erős weboldalakról küldött linkek javítják a hivatkozott webhely kulkcsszavas Google-helyezéseit. A linkek elhelyezésének ez tehát egy becsomagolt, marketinganyagba ágyazott változata.

Ha nem magas látogatottságú portálról van szó, hanem kis forgalmú, marginálisabb marketing-blogról, akkor a közönség figyelmét felkeltő hatás minimális. Ilyen blogokban nem a széles közönség előtti népszerűsítés a cél, hanem kizárólaf az ilyen helyek internetes potánciálját használjuk ki, amikor linket helyezünk el. A közönségforgalom hiányát itt a magas szintű optimalizáltság kompenzálja. Egy kis blogban megjelentetett PR-cikk linkje is hatásos lehet, ha ezt a blogot SEO-szempontból jl építették fel, gondozzák és sok küldső link mutat rá. Ilyen esetben linkereje akár felül is múlhatja egy optimalizálatlan hírportálét. De csak akkor, ha szakértűi szinten megépített linkprofil áll mögötte.

A tartalommarketing és a honlapoptimalizálás így talál egymásra.

A 2016-os év főbb keresmarketing programjai és a hozzájuk tartozó optimalizált blogok a mobilmarketing - tömeges sms küldés és a télikertek - teraszbeépítés témaköréhez kapcsolódik. Az előbbi az SMS-kampány lebonyolításával foglalkozik, az utóbbi télikert építő szolgáltatást reklámoz.