Linképítő Blog - Google

A Google linképítés és weboldal keresőoptimalizálás műhelytitkai, PR Honlap-SEO - SMS marketing - A Google-helyezés-javítása keresőmarketing módszere

Marketing blogok optimalizálása

A tartalommarketing mint linképítés

Minél több minőségi webtartalom előállítása és megjelentetése nemcsak a direkt marketing és a PR területén hatásos. Természetesen ha egy nagy nézettségű online lapban helyezünk el olyan minőségi tartalmat, amely egy adott termékhez vagy szolgáltatáshoz kötődik, azzal nagyban javíthatjuk az árucikk iránti érdeklődést. A keresőmarketing szemszögéből azonban az ilyen tartalom akkor kap jelentőséget, ha link, szöveges hiperhivatkozás is van benne, s ez az adott aruféleséget forgalmazó cég honlapjára, illetve a megrendelést biztosító weboldalra mutat. Az erős weboldalakról küldött linkek javítják a hivatkozott webhely kulkcsszavas Google-helyezéseit. A linkek elhelyezésének ez tehát egy becsomagolt, marketinganyagba ágyazott változata.

Ha nem magas látogatottságú portálról van szó, hanem kis forgalmú, marginálisabb marketing-blogról, akkor a közönség figyelmét felkeltő hatás minimális. Ilyen blogokban nem a széles közönség előtti népszerűsítés a cél, hanem kizárólaf az ilyen helyek internetes potánciálját használjuk ki, amikor linket helyezünk el. A közönségforgalom hiányát itt a magas szintű optimalizáltság kompenzálja. Egy kis blogban megjelentetett PR-cikk linkje is hatásos lehet, ha ezt a blogot SEO-szempontból jl építették fel, gondozzák és sok küldső link mutat rá. Ilyen esetben linkereje akár felül is múlhatja egy optimalizálatlan hírportálét. De csak akkor, ha szakértűi szinten megépített linkprofil áll mögötte.

A tartalommarketing és a honlapoptimalizálás így talál egymásra. Tovább»

Ajánló honlapok - Webajánló

Az új keresőmarketing projekt lényege egy olyan belső honlaphálózat létrehozása, amely tudatosan kerüli a főoldali, domainos linkeket csakúgy, mint a kulcsszóhasználatot a linkelésben.

A programot a következőképpen lehet elképzelni. Van mondjuk 100 blogod (na jó, nem mind a tied, de te kezeled őket, vagy ha az se, van módod írni beléjük). Az elsőben csinálsz egy jó kis tematikus szájtot, a téma lehet éppen a web, a honlapok, blogok világa - írsz erről néhány bejezdésnyit. Aztán alcímek alatt egy-egy bekezdésnyi szövegben, esetleg képpel kísérve, ténylegesen bemutatsz 2-3 weboldalt, naná hogy éppen azokat, amelyek optimalizálásod alatt állnak. Kiteszel linket is: szigorúan belső oldalra mutatót és a folyó seo-projekt kulcsszavait bölcsen elkerülőt. Ezután még a második blogba, ott is csinálsz egy belső szájtot, ez is valami általános tematika, internet, digitális forradalom, elektronikus sajtó, mittudom. A bevezető szöveg után itt is következik egy-két-három website bemutatása, ajánlása. Nem kétséges: az éppen optimalizált oldalak ezek, azoknak is belső URL-je a link, az anchor text pedig nem használ kulcsszavakat.

DE: de a második oldalról az elsőre köldesz egy töményen kulcsszavas hiperhivatkozást. Nem ám a célzott oldal fő tematikájának a kulcsszavai ezek, hanem azéké az oldalaké, amelyeket ajánlasz benne.

A harmadik oldalnál: dettó, a bonyolultság annyi, hogy mivel a linhalmozás és a körbelinkelés egyaránt tiltott, eldöntöd, hogy vagy kevesebb külső oldalt ajánlasz, vagy kevesebb saját ajánló weblapodat linkeled. A tizediktől kezdve már nagyon sok saját oldaladat kell hihagynod, lehet, hogy egyet se linkelsz, a 11.-ben aztán mondjuk az elsőt, a tizenkettedikben a másodikat, aztán megint semmit. Aztán egy sajátlink, két semmi. Aztán csak minden ötödikben, minden tizedikben jut link saját oldalra (a többi, ugye, kifelé megy). Így linkgyűrű nem alakul ki, de az egymást erősítő szájtok erős láncolata felépül.

Aztán jön a Google Pinkvin és jól megbüntet.

Tovább»

Marketing-SMS küldése tömegesen

Üzlethálózatunk vállalati menedzsmentje 2015. október 19-i zárt ülésén döntást hozott aktuális őszi SMS-kampány indításáról, amelyben háűztartási és könnyűipari cikkeink, felszereléseink, berendézis tárgyaink értékesítésére hirdetünk kedvezményes eladási-vásárlási akciót. A csoportosan kiküldendő szöveges üzeneteket ügyfélnyilvántartásunk szerint kézbesítjük törzsvásárlóink mobiltelefonjára a hónap folyamán, majd a kampányt novemberben lezárjuk.

A kampány témája: Laptop szerviz Bp

Olyan számítástechnikai eszközök szaküzlete üzemel Budapest három pontján, a Fehérvári úton (Buda), a Béke utcában (Angyalföld) és a Teréz-körúton (Terézváros), amelyek mögött ugyanaz a Laptophardware Kft. áll, s amelyek notebook akkumulátor és laptop töltő tekintetében a legnagyobb választékot kínálják Budapesten.

Korábbi kampány: Salgó-polcok értékesítése

Vállalatunk marketingigazgatója a következő szlogent fogalmazta meg a kampányüzenet számára:

  • Dexion Salgó-polcot minden raktárba - Csavar nélkül!

A marketingakció lebonyolításának technikai részével egy magyar szolgáltatót kerestünk meg, amelynek legális keresőmarketing eszközökkel akkurátusan és szervesen Google-optimalizált weboldalán a legkedvezőbb feltételeket találtuk, és amely cég esetében az ár/érték arány számunkra is kedvezőnek tűnt.

Az sms-kampányt lebonyolító szolgáűltató cég

A cég vállalta az Excell-ben vezuetett címlistánk binális kóddá konvertálását, hogy az adatbázis feéhasználható legyen a Gateway rendszerű tömeges sms-köldésben. Azt feltételül szabtuk, hogy a kézbesítésről értesítést kapjunk és nyomon követhessük, ha a címzett ügyfelek az üzenetben foglaltak alapján, annak tartalmára hivatkozva vásárláskor igénybe veszik a Salgó polcrendszerre érvényes árkedvezményeket és beváltják Dexion-kupont, amelyet az sms-ben küldött számkóddal aktiválhatnak. A beérkező adatok alapján a felhőszerverre telepített program statisztikai kimutatásokat generál.

A Salgó-polcok eladását várhatóan igencsak fellendító komplex kampány-marketing  feladattal ezt a céget bíztuk meg:

marketing sms kampany

Őszi kampány: Marketing célú SMS küldés tömegesen törzsvásárló ügyfelek mobiltelefonjára. Tömeges sms küldés - tömeges sms küldés, marketing, sms-kampány, salgó-polc, Marketing-SMS küldése tömegesen - honlap optimalizálás keresőmarketing eszközökkel

PR és keresőmarketing

A Public relations jegyében keletkezett írások eredetileg a nyomtatott sajtó számára szervezeti oldalról (cégek, vállalatok, szolgáltatók, hivatalok, hatóságok, társaságok, könyvkiadók, pártok...) készített sajtóanyagok voltak, amelyeket a készítők ingyenesen adtak át a médiumoknak - sajtó pedig ingyenesen közölte. Ebben a kölcsönös érdekeltség dominált: a cikket készítő így szerzett népszerűséget cégének, termékének..., a sajtó ingyen kapott információt, kész újságcikket. Az onlinemarketing világában másként alakult: a közreadás fizetett szolgáltatássá vált, azaz a portálok pénzt kezdtek kérni zért, ha felületükön PR-cikket jelentetnek meg. Ebből külön kis biznessz-ág született. Számos weboldal kínálja webfelületét erre a célra és külön kaszt lett a cikkírókból is: szabott áron legyártanak bármilyen témájú írást.

Mindez azért történhetett így, mert az interneten megjelenő anyagok nem csupán népszerűsítik azt, amit, hanem általában linket is tartalmaznak, mégpedig az adott termék, szolgáltatás stb. weboldalát, amely a keresőszavas hivatkozsotoktól Google-pozíciókat szerez és kedvezőbb piaci helyzetbe kerül. Így  nem annyira termékmarketing, hanem keresőmarketing értékük van a prcikkeknek, ezt kell megfizetni, lényegében becsomagolt linkelhelyezésről van szó. Tovább»