A Public relations jegyében keletkezett írások eredetileg a nyomtatott sajtó számára szervezeti oldalról (cégek, vállalatok, szolgáltatók, hivatalok, hatóságok, társaságok, könyvkiadók, pártok...) készített sajtóanyagok voltak, amelyeket a készítők ingyenesen adtak át a médiumoknak - sajtó pedig ingyenesen közölte. Ebben a kölcsönös érdekeltség dominált: a cikket készítő így szerzett népszerűséget cégének, termékének..., a sajtó ingyen kapott információt, kész újságcikket. Az onlinemarketing világában másként alakult: a közreadás fizetett szolgáltatássá vált, azaz a portálok pénzt kezdtek kérni zért, ha felületükön PR-cikket jelentetnek meg. Ebből külön kis biznessz-ág született. Számos weboldal kínálja webfelületét erre a célra és külön kaszt lett a cikkírókból is: szabott áron legyártanak bármilyen témájú írást.

Mindez azért történhetett így, mert az interneten megjelenő anyagok nem csupán népszerűsítik azt, amit, hanem általában linket is tartalmaznak, mégpedig az adott termék, szolgáltatás stb. weboldalát, amely a keresőszavas hivatkozsotoktól Google-pozíciókat szerez és kedvezőbb piaci helyzetbe kerül. Így  nem annyira termékmarketing, hanem keresőmarketing értékük van a prcikkeknek, ezt kell megfizetni, lényegében becsomagolt linkelhelyezésről van szó. Tovább»